יום רביעי, 5 באוגוסט 2020

מיני קטלוג מטוסי "אל-על" שצילמתי מדירתי בחולון - ג'מבו, דרימליינר, 777 - לכל מטוס תמונה אחת + קישורים לכל חודש של מטוסים שצילמתי

מטוסי אל-על שצילמתי מדירתי בחולון
לכל מטוס תמונה אחת בסדר עולה
ג'מבו 747-458, דרימליינר 787-9 ו-787-8, בואינג 777-258 


איכות כל תמונה טובה יותר בהגדלה, כולל לוגו הרשומה 

EL-AL Boeing 747-458

EL-AL Boeing 747-458 4X-ELA  09:42 16.7.2019 
תל-אביב-יפו - 1.11.2019 - 27.4.1994
 מנתב"ג לברצלונה - היה בגובה של כ-6,000 רגל

 EL-AL Boeing 747-458 4X-ELB 4,700ft 14:37 9.4.2018
חיפה - 9.7.2019 - 27.5.1994
טיסה מיוחדת מוורשה לנתב"ג
היה בגובה של כ-4,700 רגל ומעל מקום שרחוק בכ-2.5 ק"מ מהמצלמה

 EL-AL Boeing 747-458 4X-ELC 16:49 15.1.2019 
באר-שבע - 3.11.2019 - 31.5.1995
מניו-יורק לנתב"ג - היה בגובה של כ-5,000 רגל ומעל מקום שרחוק בכ-5 ק"מ מהמצלמה

 EL-AL Boeing 747-458 4X-ELD 17:17 22.8.19  
ירושלים - 15.9.2019 - 24.5.1999
 מנתב"ג לניו-יורק 


EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner

EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDA 17.5.2018 14:41
אשדוד - הגיע לישראל ב-23.8.2017
בתמונה: היה מעל בת-ים קרוב לחוף הים בעת הצילום מרח' בגין בחולון - כנראה כ-4 ק"מ ממני
התמונה היחידה ברשומה שלא צילמתי מדירתי בחולון

EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDB 09:26 20.12.2018
ראשון לציון - הגיע לישראל ב-9.10.2017
 בתמונה: מנתב"ג לפריז - פחות מ-¼2 דקות אחרי שהמריא

EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDC 16:33 5.11.2019 
תל-אביב-יפו - הגיע לישראל ב-23.2.2018
בתמונה: מניו-יורק לנתב"ג - כ-8 דקות לפני שנחת בנתב"ג

EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDD 4,750 ft 14:48 22.2.2019 
חיפה - הגיע לישראל ב-4.3.2017
 בתמונה: מרומא לנתב"ג - לפני שקושט
EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDD 13.38 29.11.2019 
חיפה - באפריל 2019 נצבע באיורים של לאס וגאס וסן פרנסיסקו
בתמונה: מניו-יורק לנתב"ג - כ-8 דקות לפני שנחת בנתב"ג

EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDE 18:01 16.8.18 
בת-ים - הגיע לישראל ב-28.6.2018
בתמונה: מנתב"ג לניו-יורק - בעת נסיקה חדה

EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDF 09:48 25.12.2018 
רחובות - הגיע לישראל צבוע בסגנון רטרו ב-14.8.2018
בתמונה: מנתב"ג לניו-יורק - היה בגובה 3,300 רגל
תמונה נוספת: מטורנטו לנתב"ג ב-10.4.2019 בשעה 15:27 - 8 דקות לפני הנחיתה בגובה 4,500 רגל

 EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDH ft 11:12 15.3.2019 
באר-שבע - הגיע לישראל ב-31.10.2018 
בתמונה: מטורונטו לנתב"ג - כ-½7 דקות לפני שנחת בנתב"ג - בגובה של כ-4,700 רגל

EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDI 15:59 31.10.2019 
הרצליה - הגיע לישראל ב-16.1.2019 
בתמונה: מניו-יורק לנתב"ג - כ-½7 דקות לפני שנחת בנתב"ג

EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDJ 15:22 23.10.19 
כפר-סבא - הגיע לישראל ב-4.4.2019 
בתמונה: מטורונטו לנתב"ג - היה בגובה 4,817 רגל ומעל מקום שרחוק בכ-1.7 ק"מ מהמצלמה

 EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDK 11:17 17.5.2020 
אילת - הגיע לישראל ב-20.6.2019 
בתמונה: מנתב"ג לסן-אנטוניו - קצת יותר מ-2 דקות אחרי שהמריא

 EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDL 16:34 28.10.2019 
עכו - הגיע לישראל ב-14.7.2019 
בתמונה: מניו-יורק לנתב"ג - כ-6 דקות לפני שנחת בנתב"ג עם קרני השמש האחרונות

EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDM 16:14 30.10.2019 
מניו-יורק לנתב"ג - עם קרני שמש זהובות לכבוד 
"ירושלים של זהב" שהגיע לישראל ב-19.9.2019


EL-AL Boeing 787-8 Dreamliner

EL-AL Boeing 787-8 Dreamliner 4X-ERA 09:15 5.2.2020 
רמת השרון - הגיע לישראל ב-28.11.2019
בתמונה: מנתב"ג ללונדון - שניות ספורות אחרי שעבר מעל בניין מגוריי

 EL-AL Boeing 787-8 Dreamliner 4X-ERB 09:57 14.5.2020 
הוד השרון - הגיע לישראל ב-20.12.2019 
בתמונה: שניות ספורות אחרי שעבר מעל בניין מגוריי כ-2 דקות אחרי שהמריא מנתב"ג

EL-AL Boeing 787-8 Dreamliner 4X-ERC 09:44 7.5.2020
דליית אל כרמל - הגיע לישראל ב-21.2.2020
בתמונה: מנתב"ג לפריז - שניות ספורות אחרי שעבר מעל בניין מגוריי כ-2 דקות אחרי שהמריא מנתב"ג 


EL-AL Boeing 777-258

EL-AL Boeing 777-258(ER) 4X-ECA 17:41 16.8.2018 
פתח-תקווה 
בתמונה: מנתב"ג ללונדון

EL-AL Boeing 777-258(ER) 4X-ECB 16:51 11.10.2019 
נתניה 
בתמונה: מאמסטרדם לנתב"ג - היה בגובה 4,867 רגל ומעל מקום שרחוק בכ-5.1 ק"מ מהמצלמה

 EL-AL Boeing 777-258(ER) 4X-ECC 19:12 29.5.2020 
חולון 
ממילאנו לנתב"ג 
בתמונה: בשעה 19:12 - היה מעל מקום שרחוק בכ-4.6 ק"מ מהמצלמה ובגובה 4,787 רגל
בעת התחלת פנייה לכיוון דרום-מזרח

EL-AL Boeing 777-258(ER) 4X-ECC 6.4km 6,197 ft 09:52 20.2.2020 
מנתב"ג למומבאי - צילמתי ממרפסת דירתי בחולון בעת פניית פרסה
היה בגובה של 6,197 רגל ומעל מקום שרחוק בכ-6.4 ק"מ מהמצלמה
היה במרחק של כ-6.7 ק"מ בקו ישיר למצלמה.
צילום דף מאתר flightradar24 מהקלטת מסך באמצעות אפליקציית
mobizen בשנייה שבה נשמע קליק המצלמה שצילמה את המטוס:

EL-AL Boeing 777-258(ER) 4X-ECD 17:08 20.2.2019 
רמת-גן 
בתמונה: ממובאיי לנתב"ג - היה בגובה 4,300 רגל, אחרי שסיים פנייה חדה יחסית לכיוון דרום-מזרח

 EL-AL Boeing 777-258(ER) 4X-ECE  09:17 19.3.2019 
שדרות 
בתמונה: מנתב"ג לפריז - בעת פנייה לכיוון צפון-מערב 
כ-½2 דקות אחרי ההמראה מעל מקום שרחוק בכ-3.5 ק"מ מהמצלמה

EL-AL Boeing 777-258(ER) 4X-ECF 14:13 18.2.2019 
קריית שמונה 
בתמונה: מבוסטון לנתב"ג 

עוד בילדותי אהבתי מטוסים - את הציור שלהלן ציירתי 
לפני שמלאו לי 11 שנים לכבוד הבואינג 707 החדש 
של "אל-על" שהביא להתרגשות רבה בין אוהבי המטוסים:

לחצו על התמונה כדי לראות את הסרטון ב-YouTube
"רחובות" תמיד היה אצלי בעדיפות ראשונה מכל מטוסי "אל-על" אחרי הפסקת הטיסות של ה-747

גם "חולון" היה אצלי בעדיפות מיוחדת בגלל שאני תושב חולון כל חיי - קרוב ל-70 שנים.
סבי ז"ל היה מראשוני תושבי חולון והיה עובד העירייה הראשון, גיסו היה הגנן הראשון בחולון, 
משפחתי הגנה על חולון לפני קום המדינה, אני זוכר את חולון עוד כשרוב שטחה היה חולות.
EL-AL Boeing 777-258(ER) 4X-ECC 29.5.2020 
בשעה 19:12 - היה מעל מקום שרחוק בכ-4.2 ק"מ מהמצלמה ובגובה 4,746 רגל
בעת פנייה לכיוון דרום-מזרח
צילום דף מאתר flightradar24 מהקלטת מסך באמצעות אפליקציית
mobizen בשנייה שבה נשמע קליק המצלמה שצילמה את "חולון":


המצלמה שאני מצלם בה את המטוסים:
Nikon Coolpix P1000 עם עדשה 24-3000 = זום אופטי 125
בתמונות מונחת על מקלדת מחשב נייד 17.3 אינטש - ASUS G751


בלחיצה על התמונה שלהלן תראו קישורים לרשומות בבלוג:

EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDF 
צילמתי את "רחובות" מדירתי בחולון עם Nikon Coolpix P1000
ברשומה מצגת תמונות שצילמתי ממרחקים של 3 ק"מ עד 10 ק"מ

https://israelipapermoney.blogspot.com/2022/05/el-al-boeing-787-9-dreamliner-4x-edf.html


מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש אוגוסט 2020 
ממרחקים גדולים ובגבהים של אלפי רגל
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון 
בחודש יולי 2020 
ממרחקים גדולים ובגבהים של אלפי רגל

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש יוני 2020
ממרחקים של החל מ-2 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2020/06/2020.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש מאי 2020
ממרחקים של החל מ-2 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2020/05/2020-2.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש אפריל 2020
ממרחקים של החל מ-2 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש מרץ 2020
ממרחקים של החל מ-2 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש פברואר 2020 
ממרחקים של החל מ-2 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש ינואר 2020 
ממרחקים של החל מ-2 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש דצמבר 2019 
ממרחקים של החל מ-2 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/12/2019-2.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש נובמבר 2019 
ממרחקים של החל מ-2 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/11/2019-2.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש אוקטובר 2019 
ממרחקים של החל מ-2 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/10/2019-2.html

צילמתי את "ירושלים של זהב" כשהגיע לישראל ממרפסת דירתי 
בחולון ב-19.9.2019 - צילומים ראשונים בישראל בדרכו
לנתב"ג דרך חולון וירושלים - צילומים והדמויות של הטיסה
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/09/19.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש ספטמבר 2019 
ממרחקים של החל מ-2 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/09/2019-2.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש אוגוסט 2019 
ממרחקים של החל מ-2 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש יולי 2019 
ממרחקים של החל מ-2.5 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/07/2019-25.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש יוני 2019 
ממרחקים של החל מ-2.5 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון במאי 2019 
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/05/2019-25.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון באפריל 2019 
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון במרץ 2019 
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל

ה-767 האחרון שהוצא משירות ב"אל-על": 
EL-AL Booeing 767-330(ER) 4X-EAJ
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/02/767-el-al-booeing-767-330er-4x-eaj.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בפברואר 2019 
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/02/2019-3.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בינואר 2019 
ממרחקים של כ-3 ק"מ עד כ-13 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/01/2019-3.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בדצמבר 2018 
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2018/12/2018-3.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בנובמבר 2018  
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2018/11/2018-3.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון באוקטובר 2018  
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/10/2018-3.html

מטוסים שהמריאו מנתב"ג שצילמתי ממדרכה בחולון 
ב-13, 14 ו-16 באוגוסט 2018 
ממרחק של יותר מ-3 ק"מ ובגובה מעל 3,000 רגל 
http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/08/1382018-3-3000.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בספטמבר 2018
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/09/2018-3.html

מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון באוגוסט 2018
ממרחקים גדולים עד 8 ק"מ ובגבהים של עד 5,500 רגל
http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/08/3000-6000-3-8.html

מטוסים שצילמתי מדירה בחולון ביולי 2018
http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/07/2018-3000-3.html


דרימליינר בת-ים בסיבוב מעל בת-ים ובשמי ישראל
צילמתי ב-8.7.2018 בשעה 09:30 מחלון דירתי
בחולון בשכונת קריית אילון ממרחק כ-4 ק"מ:

מטוסים שצילמתי החל מ-9 באפריל 2018
http://israelipapermoney.blogspot.co.il/2018/04/9-2018.html

מטוסים שצילמתי החל מ-16.4.2018
http://israelipapermoney.blogspot.co.il/2018/04/4700-16-2018.html

מטוסים שטסו בגובה נמוך של 1,000-1,500 רגל בדרכם 
לנתב"ג שצילמתי בחולון משד' בגין החל מ-2 במאי 2018
http://israelipapermoney.blogspot.co.il/2018/05/1500-2-2018.html

מטוסים שטסו בגובה 1,000 עד 1,500 רגל 
בדרכם לנתב"ג שצילמתי והסרטתי ב-18.5.18 
בצהריים מהמדרכה בשד' גולדה מאיר בחולון

מטוסים שצילמתי והסרטתי ב-17.5.18 
בצהריים מהמדרכה בשד' בגין בחולון

מטוסים שצילמתי מחולון עם זום עד x250

מטוסים שצילמתי מחולון עם זום x83 עד x250 - חלק ב

מצגת מטוסים שצילמתי בפברואר ומרץ 2018 בחולון
כשהיו בגבהים של 4,500 עד 5,000 רגל ובמרחק 1.5 ק"מ עד 5 ק"מ ממקום הצילום

בואינג ג'מבו "אל-על" "ירושלים"
EL-AL Boeing 747-458 4X-ELD

מטוסים שצילמתי ממרפסת דירה בחולון ב-1 באפריל 2018 

מטוסים שצילמתי ב-5 באפריל 2018 אחה"צ

מטוסים שהמריאו מנתב"ג במאי ויוני 2018 ועברו מעל 
דרום חולון בגובה מעל 3,000 רגל וצילמתי מחלון הלובי 
של קומת מגוריי הפונה לשד' גולדה מאיר בחולון

http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/06/2018-3000.html

הירח - MOON + שמש אדומה + מטוסים בגבהים של אלפי רגל  
צילמתי עם מצלמת Nikon Coolpix P900 + P1000
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/01/moon-nikon-coolpix-p1000.html

מספרי לוחיות רישוי יפות של כלי רכב שצילמתי

https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/02/blog-post_19.html


אתרים מומלצים:

קבוצות סגורות לחברים בלבד בפייסבוק:

בדיקת מהירות העלאה והורדה במחשב הנייד שיש לי בחיבור לכבל רשת CAT7
ל"פרטנר" סיבים אופטיים:

להטוטי קלפים של אמנון
https://israelipapermoney.blogspot.co.il/2017/12/blog-post_80.html

הירח - MOON + שמש אדומה + מטוסים בגבהים של אלפי רגל  
צילמתי עם מצלמת Nikon Coolpix P900 + P1000

https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/01/moon-nikon-coolpix-p1000.html

הירח - MOON
תמונות שצילמתי בחולון בשנת 2020

ליקוי ירח החל משעה 21:43 ב-16.7.2019 
ועד השעה 03:17 ב-17.7.2019 
אומדן מרחק וגובה
כשאני מצלם מטוס או מטוסים, בחלק מהמקרים אני מקליט את המסך מתכנת flightradar24 וכשאני מצלם מטוס - אני אומר צילמתי - ולאחר מכן מצלם את הדף מההקלטה. בדרך-כלל אני לא מקליט את המסך - אלא מצלם את הדף מאתר flightradar24 כ-5 שניות אחרי צילום המטוס. גם בניינים שבאזור מגוריי עוזרים לי לדעת את המרחקים בהתאם להדמיות שעשיתי בעבר. כל אלו עוזרים לי לדעת את המרחק ממני, כשקנה המידה הוא המרחק מדירת מגוריי בחולון לחוף הים בקו ישר - 4.4 ק"מ.
הגובה רשום בזמן אמת באתר flightradar24 ואני לוקח בחשבון הפרשי זמן
קטנים מאוד מזמן האמת בגלישה באינטרנט - בגלל שמהירות הגלישה בדירתי
עם כבל רשת היא סביב 940 ובסמארטפון סביב 300-400. בנוסף ביצעתי
השוואות למיקומים בזמן אמת עם עזרה ממקומות מעליהם טסו מטוסים.


להטוטי קלפים של אמנון
סרטונים שערכתי של להטוטי קלפים ושטרות כסף שביצעתי בשנת 1988
♠♦♣♥
לחצו על התמונה כדי לראות סרטון באורך 4 דקות עם להטוטים בקלפים ובשטרות כסף:
♠♦♣♥

לחצו על התמונה כדי לראות סרטון עם להטוטים בשטרות
כסף בליווי מתאים של הלהיט מאני מאני של הפינק פלויד:
הקישור לסרטון:
https://www.youtube.com/watch?v=lwCOYaIP-m4
♠♦♣♥
לחצו על התמונה כדי לצפות בסרטון בו ביצעתי להטוטי קלפים חלוקתם ל-2 ידיים ול-3
ידיים בפוקר ול-4 ידיים ב-21 אחרי ערבובים רבים כולל מרוסקים בקלפים תוצרת ישראל.
♠♦♣♥
בשנת 1988 הסריט אותי ידיד בחלק מהלהטוטים שידעתי לבצע שמפורסמים כאן.
אורך הסרטון המקורי 21 דקות וממנו ערכתי 3 סרטונים קצרים ופרסמתי ב-YouTube

♠♦♣♥
שתי התמונות שלהלן שהיו בלוגו הבלוג הקודם שלי ב"תפוז" צולמו בשנת 1973
♠♦♣♥
ההופעה הראשונה שלי בטלוויזיה הייתה בתכנית "זה הסוד שלי" עם אורי זוהר
זה הסוד שלי - המנחה: אורי זוהר, מפיק ובמאי: יצחק קול
תעודה שקיבלתי בעקבות הופעתי הראשונה בטלוויזיה בשנת 1976 - לחצו להגדלה ולאחר מכן לחצו להגדלת ענק
בגלל גודלה סרקתי אותה בשני חלקים וחיברתי עם תכנת הצייר - מחקתי את שם משפחתי האמיתי - שם משפחתי לא שחר. בתקופה הנ"ל הופעתי כמה פעמים בטלוויזיה בערוץ 1.

♠♦♣♥

התחלתי לעסוק בלהטוטי קלפים בעקבות מערבון שראיתי בקולנוע לפני
קרוב ליובל שנים. להטוטי הקלפים שהיו בו הלהיבו אותי. את הלהטוט
הראשון לימד אותי הגיס שלי - לפרוס קלפים על השולחן ולהפוך אותם


♠♦♣♥
מעטים בעולם מסוגלים לבצע כמה להטוטים שאני מבצע:

פתיחה וסגירת מניפת 2 קומות ביד אחת ללא עזרת היד השנייה
ופתיחת וסגירת שתי מניפות בבת-אחת בכל יד מניפה אחת:




פתיחת שתי מניפות ביד אחת בלבד ללא עזרת היד השנייה
♠♦♣♥
כל הלהטוטים בוצעו בקלפי משחק רגילים, כולל הקלפים הצבעוניים
שמיועדים ללהטוטני קסמים אך ורק בגלל הצבעים היפים שיש בהם
♠♦♣♥
להטוטי קלפים של אמנון
כל הסרטונים משנת 1988
להלן 7 קטעי סרטונים מתוך 3 סרטונים שפרסמתי ביוטיוב:



 7 קטעי סרטונים מתוך 3
 סרטונים שפרסמתי ביוטיוב 

3 התמונות שלהלן צולמו בשנת 1975 - כל הלהטוטים בקלפי משחק רגילים:
5 התמונות שלהלן צולמו בשנת 1973 - כל הלהטוטים בקלפי משחק רגילים:


תמונות שצולמתי לפני יותר מ-40 שנה:



לחצן ימני על תמונה שתרצו
להגדיל - ולחצן שמאלי על "פתח קישור בכרטיסיה חדשה",
תמשיכו לגלוש עוד כרבע דקה ואז כנסו לדף הנוסף ותמנעו ממטרד הפרסומת:



קצת על עצמי:
בגיל העשרה הייתי אלוף בבבתי הספר בהם למדתי בריצות קצרות ובינוניות ובקפיצה לרוחק. בגיל 19 רצתי 1000 מטר ב-2 דקות
ו-32 שניות - השגתי את הרץ השני בכ-150 מטר. בשנות העשרים לחיי הופעתי בטלוויזיה ובמערבון בסרט קולנוע עם להטוטי קלפים,
הייתי להטוטן הקלפים הטוב בארץ ומהטובים בעולם. באותו הזמן היה לי עסק לשלטים וגרפיקה. סמלים שעיטרתי לחברות עדיין
מתפרסמים עד היום. כמה שנים מאוחר יותר הצטרפתי לעריכת דף מידע של "גלובס", שם פרסמתי המלצות על בסיס טכני להשקעות
בשוק ההון. ביצעתי בעצמי מחצית אחת של הדף כולל הגרפיקה - מה שהעלה את הפצת הדף פי כמה ובעקבות זאת "גלובס" הפך
לעיתון יומי. לאחר מכן הצטרפתי כעיתונאי עורך לעיתון "חדשות", שם קידמתי מדור שוק ההון שהפך למודל לחיקוי מצד יתר העיתונים.
ב"תפוז" היה לי בלוג "להטוטי קלפים של אמנון" שפרסם בין היתר פתרונות תשבצים. הבלוג הגיע לאלפי צפיות בכל יממה. אחרי
כמה שנים העברתי את ניהול הבלוג וכעת הוא מוזנח ללא ניהול ועדכונים. כעת אני מנהל את הבלוג הזה ששמו "שטרות של אמנון" ב"בלוגר".
כל יום אני הולך ורץ במסלול הליכה מסומן במרחקים שמקיף את שכונתי (3427 מטר) אני הולך בקצב שמשיג רצים איטיים. אני הולך בצעדי
הליכה רגילים במהירות של כ-8.5 קמ"ש באופן קבוע (כ-42 שניות לכל 100 מטר) כשרץ משיג אותי אני מגביר את מהירות ההליכה עד ל-15
קמ"ש שהם 24 שניות למאה מטר ואם זה לא עוזר אז אני בורח לו בריצה מהירה שמסיימת להדהים אותו לגמרי כי כעת אני קרוב לגיל 68...
לאחרונה הלכתי בקצב מהיר מ-9 קמ"ש: 5000 מטר ב-32 דקות ו-54 שניות ו-3427 מטר (מסלול שמקיף את שכונת מגוריי) ב-21 דקות ו-46 שניות.

נרשם לפני שהגעתי לגיל 68. באוגוסט 2018 הייתה לי פריצת דיסק, אחרי שביום הקודם הלכתי 2,000 מטר ב-11 דקות ו-55 שניות - מהר
מ-10 קמ"ש - הלכתי בעקבות רץ מקו ה-1400 עד לקו ה-3400 בסיבוב גולדה. שמרתי מרחק של כ-50 מטר כדי שיכתיב לי קצב.
אחרי כמה מאות מטר הלכתי את ה-500 מטר האחרוניםב-2 דקות ו-28 שניות - קצב המהיר מ-12 קמ"ש ושוב בעקבות רץ שהצלחתי להשיג.
זה לא הספיק לי וכשראיתי שליח פיצה שאלתי אותו לאיזה קומה הוא עולה, התחלתי לעלות במדרגות כאשר דלת המעלית נסגרה, השגתי
אותו במעט - עליתי את ה-4 הקומות ב-½18 שניות, אחרי שעליתי בימים קודמים 3 קומות. הקומה הרביעית בקצב שאני רגיל ל-3 קומות,
אחרי הליכות מהירות גרמו כנראה למחרת לפריצת הדיסק שהופיעה בלי שעשיתי מאמץ כל שהוא באותו היום בבוקר. בחודש הראשון
הלכתי עם מקל הליכה, לאחר מכן התחלתי ללכת והיום אחרי גיל 69 אני הולך בקצב של סביב 8 קמ"ש בלבד. לפעמים הולך גם
מהר יותר עד לקצב של 8.5 קמ"ש כשאני חייב ללכת זקוף מאוד כדי להימנע שוב מהחמרת מצבי. אחרי כל הליכה אני מבצע תרגילי
מתיחה בשכיבה על מזרון - 5 תרגילים - כ"א משך דקה ושוב אותם התרגילים. אציין שרבים במצבי הולכים עם הליכון או מקל הליכה.

כשמסריטים את ההליכה שלי זה נראה למי שלא מתמצא כריצה בגלל הצעדים המהירים
לכן פרסמתי כאן קטע קטן שצילמו אותי בריצה בסיבוב גולדה בחולון ב-26 במאי 2018:

לפני פריצת הדיסק: משיג רץ בהליכה - כנראה בקצב של 14 קמ"ש ובגלל זה לא הלכתי זקוף. היום אני הולך 100 עד 200 מטר
בקצב של עד 12 קמ"ש ומקפיד להיות זקוף. אסור לי לרוץ או ללכת מאות מטר בקצב של 9 קמ"ש ומעלה. קצב ההליכה המומלץ לי
הוא 7.7 קמ"ש עד 8 קמ"ש מכסימום. במהירות 8 קמ"ש = כל 100 מטר ב-45 שניות, ב-9 קמ"ש = כל 100 מטר ב-40 שניות.
נכון להיום לקראת גיל 70 אני הולך כל יום כ-3.5 ק"מ בקצב של כ-8.5 קמ"ש ומסיים את ה-500 מטר האחרונים בקצב של יותר 
מ-9 קמ"ש ויותר. עד 5 דקות אחרי ההליכה אני מבצע תרגילי מתיחות מיוחדים על מזרן בהתאם למה שהורו לי במכון פיזיותרפיה.


עוד בילדותי אהבתי מטוסים - את הציור שלהלן ציירתי לפני שמלאו לי 11 שנים
לכבוד הבואינג 707 החדש של "אל-על" שהביא להתרגשות רבה בין אוהבי המטוסים:


המצלמה שאני מצלם בה את המטוסים:
Nikon Coolpix P1000 עם עדשה 24-3000 = זום אופטי 125
בתמונות מונחת על מקלדת מחשב נייד 17.3 אינטש - ASUS G751

♠♦♣♥
מעטים בעולם מסוגלים לבצע כמה להטוטים שאני מבצע:
פתיחה וסגירת מניפת 2 קומות ביד אחת ללא עזרת היד השנייה
ופתיחת וסגירת שתי מניפות בבת-אחת בכל יד מניפה אחת:


פתיחת שתי מניפות ביד אחת בלבד ללא עזרת היד השנייה
כל הלהטוטים בוצעו בקלפי משחק רגילים, כולל הקלפים הצבעוניים
שמיועדים ללהטוטני קסמים אך ורק בגלל הצבעים היפים שיש בהם



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה