צילמתי את "ירושלים של זהב" כשהגיע לישראל ממרפסת דירתי בחולון ב-19.9.2019 - צילומים ראשונים בישראל
בדרכו לנתב"ג דרך חולון וירושלים - צילומים והדמויות של הטיסה
EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDM 11:25-11:26 19.9.2019
הגיע לישראל - מעל הים, בגובה של 5,025 רגל ומעל מקום הרחוק בכ-7.9 ק"מ מהמצלמה.
המטוס שליווה אותו בקצה השמאלי העליון של התמונה שלהלן שצולמה בשעה 11:25:
EL-AL Boeing 787-9 Dreamliner 4X-EDM 11:26 19.9.19
הגיע לישראל - בגובה של 4,984 רגל ומעל מקום הרחוק בכ-2.4 ק"מ מהמצלמה, בשעה 11:26:
בגובה של 4,896 רגל ומעל מקום הרחוק בכ-1.5 ק"מ מהמצלמה
בגובה של 4,849 רגל ומעל מקום הרחוק בכ-1.5 ק"מ מהמצלמה
לא נלקח בחשבון הפרש של כ-10 שניות מזמן האמת למה שהיה באתר flightradar24
לרגע הצילום. בהתאם לכך יש להניח ש"ירושלים של זהב" היה בגובה רב יותר ובמרחק
גדול יותר מהמצלמה ב-3 התמונות. הראות הייתה גרועה והיה קשה לראות את המטוס.
להלן הקלטת המסך ממנה צילמתי את צילומי הדף מאתר flightradar24
נתיב הטיסה של "ירושלים של זהב" החל מכניסתו לישראל ועד נחיתתו
בנתב"ג אחרי שעבר פעמיים מעל ירושלים - במהירות פי 60 הדמיה באמצעות אתר flightradar24
נתיב הטיסה של "ירושלים של זהב" ממערב ארה"ב ועד לישראל - באמצעות אתר flightradar24
אומדן מרחק וגובה
כשאני מצלם מטוס או מטוסים, בחלק מהמקרים אני מקליט את המסך מתכנת flightradar24 וכשאני מצלם מטוס - אני אומר צילמתי - ולאחר מכן מצלם את הדף מההקלטה. בדרך-כלל אני לא מקליט את המסך - אלא מצלם את הדף מאתר flightradar24 כ-5 שניות אחרי צילום המטוס. גם בניינים שבאזור מגוריי עוזרים לי לדעת את המרחקים בהתאם להדמיות שעשיתי בעבר. כל אלו עוזרים לי לדעת את המרחק ממני, כשקנה המידה הוא המרחק מדירת מגוריי בחולון לחוף הים בקו ישר - 4.4 ק"מ.
הגובה רשום בזמן אמת באתר flightradar24 ואני לוקח בחשבון הפרשי זמן
קטנים מאוד מזמן האמת בגלישה באינטרנט - בגלל שמהירות הגלישה בדירתי
עם כבל רשת היא סביב 940 ובסמארטפון סביב 300-400. בנוסף ביצעתי
השוואות למיקומים בזמן אמת עם עזרה ממקומות מעליהם טסו מטוסים.
לדוגמה המראה של איירבוס של "דלתא" ב-19.7.2019
סרטון זה בהילוך מהיר פי 12 כהדגמה מהירה להמראה זו:
סרטון זה הוא מהקלטת המסך בזמן אמת וממנו צילמתי תמונות ברגע ששמעתי את
קליק המצלמה שלאחריה שמעתי את קולי אומר צילמתי תמונה (ראשונה, שנייה וכו').
בהמראה זו המטוס טס נמוך מהרגיל לעומת מטוסים אחרים - יש כמה מטוסים שטסים
נמוך אחרי ההמראה, בעיקר מטוסי "דלתא", "בריטיש איירווייס" ו"יונייטד" 787-10.
בגלל גודל הקובץ בסרטון הקטע החל מכדקה אחרי ההמראה ועד מיד אחרי הצילום הרביעי.
תמונה ראשונה וצילום הדף בהתאם:
המטוס מעל מקום הרחוק בכ-2.4 ק"מ מהמצלמה
ובגובה של כ-3,300 רגל - לעומת 3,207 שרשום
לוקח בחשבון הפרש קטן של זמן
תמונה שנייה וצילום הדף בהתאם:
המטוס מעל מקום הרחוק בכ-2.6 ק"מ מהמצלמה
ובגובה של כ-3,350 רגל - לעומת 3,279 שרשום
לוקח בחשבון הפרש קטן של זמן

תמונה שלישית וצילום הדף בהתאם:
המטוס מעל מקום הרחוק בכ-2.9 ק"מ מהמצלמה
ובגובה של כ-3,350 רגל - לעומת 3,275 שרשום
יש לשים לב שהמטוס פונה לכיוון צפון-מערב
ואולי בגלל זה לא המשיך לנסוק למעלה בעת הצילום
גם לוקח בחשבון הפרש קטן של זמן

תמונה רביעית וצילום הדף בהתאם:
המטוס מעל מקום הרחוק בכ-4.6 ק"מ מהמצלמה
ובגובה של כ-3,500 רגל - לעומת 3,400 שרשום.
לפי הסרטון שנתקע נראה שהיה שיבוש בנתונים.
יתכן שהגובה היה בכמה מאות רגל יותר

המצלמה שאני מצלם בה את המטוסים:
Nikon Coolpix P1000 עם עדשה 24-3000 = זום אופטי 125
בתמונות מונחת על מקלדת מחשב נייד 17.3 אינטש - ASUS G751
בלחיצה על התמונה שלהלן תראו קישורים לרשומות בבלוג:
כשאני מצלם מטוס או מטוסים, בחלק מהמקרים אני מקליט את המסך מתכנת flightradar24 וכשאני מצלם מטוס - אני אומר צילמתי - ולאחר מכן מצלם את הדף מההקלטה. בדרך-כלל אני לא מקליט את המסך - אלא מצלם את הדף מאתר flightradar24 כ-5 שניות אחרי צילום המטוס. גם בניינים שבאזור מגוריי עוזרים לי לדעת את המרחקים בהתאם להדמיות שעשיתי בעבר. כל אלו עוזרים לי לדעת את המרחק ממני, כשקנה המידה הוא המרחק מדירת מגוריי בחולון לחוף הים בקו ישר - 4.4 ק"מ.
הגובה רשום בזמן אמת באתר flightradar24 ואני לוקח בחשבון הפרשי זמן
קטנים מאוד מזמן האמת בגלישה באינטרנט - בגלל שמהירות הגלישה בדירתי
עם כבל רשת היא סביב 940 ובסמארטפון סביב 300-400. בנוסף ביצעתי
השוואות למיקומים בזמן אמת עם עזרה ממקומות מעליהם טסו מטוסים.
לדוגמה המראה של איירבוס של "דלתא" ב-19.7.2019
סרטון זה בהילוך מהיר פי 12 כהדגמה מהירה להמראה זו:
סרטון זה הוא מהקלטת המסך בזמן אמת וממנו צילמתי תמונות ברגע ששמעתי את
קליק המצלמה שלאחריה שמעתי את קולי אומר צילמתי תמונה (ראשונה, שנייה וכו').
בהמראה זו המטוס טס נמוך מהרגיל לעומת מטוסים אחרים - יש כמה מטוסים שטסים
נמוך אחרי ההמראה, בעיקר מטוסי "דלתא", "בריטיש איירווייס" ו"יונייטד" 787-10.
בגלל גודל הקובץ בסרטון הקטע החל מכדקה אחרי ההמראה ועד מיד אחרי הצילום הרביעי.
תמונה ראשונה וצילום הדף בהתאם:
המטוס מעל מקום הרחוק בכ-2.4 ק"מ מהמצלמה
ובגובה של כ-3,300 רגל - לעומת 3,207 שרשום
לוקח בחשבון הפרש קטן של זמן
תמונה שנייה וצילום הדף בהתאם:
המטוס מעל מקום הרחוק בכ-2.6 ק"מ מהמצלמה
ובגובה של כ-3,350 רגל - לעומת 3,279 שרשום
לוקח בחשבון הפרש קטן של זמן

תמונה שלישית וצילום הדף בהתאם:
המטוס מעל מקום הרחוק בכ-2.9 ק"מ מהמצלמה
ובגובה של כ-3,350 רגל - לעומת 3,275 שרשום
יש לשים לב שהמטוס פונה לכיוון צפון-מערב
ואולי בגלל זה לא המשיך לנסוק למעלה בעת הצילום
גם לוקח בחשבון הפרש קטן של זמן

תמונה רביעית וצילום הדף בהתאם:
המטוס מעל מקום הרחוק בכ-4.6 ק"מ מהמצלמה
ובגובה של כ-3,500 רגל - לעומת 3,400 שרשום.
לפי הסרטון שנתקע נראה שהיה שיבוש בנתונים.
יתכן שהגובה היה בכמה מאות רגל יותר

המצלמה שאני מצלם בה את המטוסים:
Nikon Coolpix P1000 עם עדשה 24-3000 = זום אופטי 125
בתמונות מונחת על מקלדת מחשב נייד 17.3 אינטש - ASUS G751
בלחיצה על התמונה שלהלן תראו קישורים לרשומות בבלוג:
צילמתי את "ירושלים של זהב" כשהגיע לישראל ממרפסת דירתי
בחולון ב-19.9.2019 - צילומים ראשונים בישראל בדרכו
בחולון ב-19.9.2019 - צילומים ראשונים בישראל בדרכו
לנתב"ג דרך חולון וירושלים - צילומים והדמויות של הטיסה
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/09/19.html
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/09/19.html
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש ספטמבר 2019
ממרחקים של החל מ-2 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/09/2019-2.html
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/09/2019-2.html
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש אוגוסט 2019
ממרחקים של החל מ-2 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש יולי 2019
ממרחקים של החל מ-2.5 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/07/2019-25.html
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/07/2019-25.html
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בחודש יוני 2019
ממרחקים של החל מ-2.5 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון במאי 2019
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/05/2019-25.html
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון באפריל 2019
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון במרץ 2019
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
ה-767 האחרון שהוצא משירות ב"אל-על":
EL-AL Booeing 767-330(ER) 4X-EAJ
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/02/767-el-al-booeing-767-330er-4x-eaj.html
ממרחקים של כ-3 ק"מ עד כ-13 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/01/2019-3.html
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בדצמבר 2018
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2018/12/2018-3.html
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בנובמבר 2018
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2018/11/2018-3.html
ב-13, 14 ו-16 באוגוסט 2018
ממרחק של יותר מ-3 ק"מ ובגובה מעל 3,000 רגל
http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/08/1382018-3-3000.html
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון באוגוסט 2018
ממרחקים גדולים עד 8 ק"מ ובגבהים של עד 5,500 רגל
http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/08/3000-6000-3-8.html
מטוסים שצילמתי מדירה בחולון ביולי 2018
http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/07/2018-3000-3.html
הירח - MOON + שמש אדומה + מטוסים בגבהים של אלפי רגל
צילמתי עם מצלמת Nikon Coolpix P900 + P1000
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/01/moon-nikon-coolpix-p1000.html
EL-AL Booeing 767-330(ER) 4X-EAJ
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/02/767-el-al-booeing-767-330er-4x-eaj.html
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בפברואר 2019
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/02/2019-3.html
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בינואר 2019 https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/02/2019-3.html
ממרחקים של כ-3 ק"מ עד כ-13 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/01/2019-3.html
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בדצמבר 2018
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2018/12/2018-3.html
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בנובמבר 2018
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
https://israelipapermoney.blogspot.com/2018/11/2018-3.html
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון באוקטובר 2018
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/10/2018-3.html
מטוסים שהמריאו מנתב"ג שצילמתי ממדרכה בחולון http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/10/2018-3.html
ב-13, 14 ו-16 באוגוסט 2018
ממרחק של יותר מ-3 ק"מ ובגובה מעל 3,000 רגל
מטוסים שצילמתי מדירתי בחולון בספטמבר 2018
ממרחקים של החל מ-3 ק"מ ובגבהים של אלפי רגל
http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/09/2018-3.htmlממרחקים גדולים עד 8 ק"מ ובגבהים של עד 5,500 רגל
http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/08/3000-6000-3-8.html
מטוסים שצילמתי מדירה בחולון ביולי 2018
http://israelipapermoney.blogspot.com/2018/07/2018-3000-3.html
הירח - MOON + שמש אדומה + מטוסים בגבהים של אלפי רגל
צילמתי עם מצלמת Nikon Coolpix P900 + P1000
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/01/moon-nikon-coolpix-p1000.html
מספרי לוחיות רישוי יפות של כלי רכב שצילמתי
https://israelipapermoney.blogspot.com/2019/02/blog-post_19.htmlאתרים מומלצים:
קבוצות סגורות לחברים בלבד בפייסבוק:
בדיקת מהירות העלאה והורדה במחשב הנייד שיש לי בחיבור לכבל רשת CAT7
ל"פרטנר" סיבים אופטיים:
ל"פרטנר" סיבים אופטיים:
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה